رواية انتي ملكي انا (عشق الزين) الفصل الرابع 4 بقلم شروق خالد
إنتي ملكي انا《 عشق الزين 》4
#بقلمي_شروق_خالد
عادل وهو يدق الباب ويقول في نفسه استرها يا رب ما يكونش جي
محمد وهو يصرخ في رحمه يقول لها ابعدها عن وش خليني اشوف مين جه بالسعاده وقعدتك بيضه يا رحمه لو كان اللي في بالك
رحمه وهي تنظر الي بخوف ..فتقول لها وانا ايه عرفني يا محمد مين اللي هيجي دلوقتي
استغفر الله العظيم يا رب وتدعي في ربها انه يكون حد غير عادل وراغد
محمد وهو يذهب ويفتح الباب ولائي عادل في وجهه
عادل نهارك اسود انت ايه اللي جابك هنا انا 100 مره اقول مش عايزه اشوفك في بيت في بيتي ولا جنب بيتي انت ايه يلا مش بتفهم انت عمرك ما هتفهم ولا ايه
عادل وهو ينظر الي بصدمه عم محمد ويقول له بتلقائيه انت ايه اللي جابك من الشغل دلوقتي ديتي مش ميعادك ولا انت غيرت مواعيدك
محمد ..وهو ينظر اليه بصدمه ويقول له انت تجننت انت عارف نفسك بتقول ايه
فجاه يضرب باللوكاميه في وجهه يقع محمد على السلم ويتدحرج الى الاسفل
شروق خالد
رحمه تصرخ علي عادل ابني ايه اللي انت بتعمله ده يا محمد ايه ده دي مش طريقه الكلام ولا تفاهم وايه يعني لما يجي عندي ابن اختي مش تعامله بالطريقه دي
محمد ينظر اليها ويقول لها الصبر انت حسابك بعدين لما اشوف الكلب ده ينزل خلفه محمد ويريد ان يقتله
محمد وهو يقوم بسرعه ويخرج من المنزل وهو يطير في الشارع
فجاه تنزل رغد من على السلم وتجري على امها
وتبكي امي بابا هيموت عادل
رحمه....تضحك عليها لا ده تمرين لي عادل ادخلي بسرعه
....فلاش باك...
عادل وهو يدخل المنزل ويقول لرغد اطلعي على السلم اللي فوق وانا هدق على خالتي الباب وهعرف اذا كان ابوك جوه ولا لا واذا كان ابوك جوه انا هنرفزه واعصبه واخليه ينزل تحت وبعد كده انت تدخلي في شقه وتروحي بسرعه على اوضتك وتخرجي على الصوت ولا كانك شفتي حاجه
...عوده من الفلاش باك.....
محمد وهو يجري في الشارع خلف عادل ويصرخ عليه ويقول بعلو صوته والله يا عادل لو وقعت في يدي لهقتلك عشان انا 100 مره قلت لك ما اشوفكش في بيتي وانت اللي في دماغك في دماغك
عادل... وهو يقف بعيد ويضع يده على رجله من كتر الجري وياخذ نفسه ويقول له بصوت عالي والله انا بحبك قوي يا عم محمد ومش متخيل حياتي من غيرك ما تجوزني بنتك ينوبك ثواب وانا ايه رايك بعد ما اخد بنتك مش هتشوف وشي تاني ابدا طول حياتك
محمد... وهو ينظر اليه بغضب ويجري اليه مره اخرى استنى اقف عندك لو راجل عشان خاطر اعرف جوزتي بنت لراجل ولا العيل صغير بيقول كلام وخلاص
عادل...وهو يجري مره اخرى لا يا حبيبي انا اخاف على نفسي انا عارفك عايز تعمل ايه فيا انا عارف لو وقعت في يدك عمرك ما هترحمني والعمر يا حبيبي مش بعزقي ابقى تحت يدك وبعد كده اترجاك اقول لك سيبني طب ما انا كده قاعد حر واجري
فجاه يتصل على محمد احد زملائه في الشركه وهو يصرخ فيه ويقول له الحق يا محمد تعالى بسرعه شركه
في نصيبه هنا حصلت وهتعرفوا راسك انت
محمد ...وهو يصرخ فيه ايه في ما انا قلت النهارده ما جايش الشغل حرام عليكم سيبوني يوم اجازه ايه في
بسرعه يا محمد المدير عايزك ولو ما جيتش في اقرب وقت هو اللي هيجي لك البيت اتصرف يا محمد
محمد وهو يقفل التليفون يجري بسرعه الى الشركه
زين.. وهو في الشركه ويصرخ بعلو صوته يعني ايه يتسرق 2 مليون من خزاله الشركه انتم عارفين نفسكم بتقولوا ايه ده انا كده هخسر اكبر صفقه في حياتي وكنت همضيها النهارده انتوا اتجننتوه
انا عايز المسؤول على الخزنه هنا حالا ولا قسما عظما كلكم يتحولوا للتحقيق مين هو اللي مسؤول على الخزنه هنا
احد الموظفين بسرعه وهم يقولوا محمد ياسين باشا محمد هو اللي مسؤول على خزنه ومسؤول على كل حاجه تخصها
زين...وهو يمسك جاكيت البدله من على الكرسي ويخرج بسرعه ويقول عايز عربيه توصلني البيت بسرعه انا مش هستناه لغايه ما يجيني هنا
آلكاتبه شروق خالد